duminică, 18 decembrie 2011

seri

"oamenii bogati stau la casa", imi spune dudu, are 5 ani, si continua "ei au multe jucarii, patru saci ne-au adus, patru saci cu multe jucarii bune, din care eu si deea am ales multe si au ramas tot multe si dupa noi au ales si muncitorii care le vopseau casa, ca au si ei copii, dar la ei nu vine mos craciun, cred.", mai spune si-apoi isi da fesul jos, ca sa imi arate ca parul lui tuns scurt e totusi mai lung decat parul meu, fost lung, proaspat tuns foarte scurt si vopsit.

ei, dar nu e asa scurt, ma gandeam ca esti periuta, si culoarea e apropiata de cea naturala, ma gandeam ca esti rosie a la alexandra ungureanu, imi spune cea blonda din trioul cu care ies mai nou, cu totul nou fata de vechiul trio, prea strident si prea zgomotos pentru starea mea actuala. intrebam de un vin sec, ne raspunde ca e desfacuta o sticla de demisec, acceptam si, dupa ce ne tragem sufletul si ne studiem atent si reciproc modificarile, trecem la cercetarea atmosferei si a imprejurimilor, old nick pub chiar seamana cu un acasa, mai ales asa impodobit a craciun, il ajuta mult combinatia de verde cu rosu, ne intrebam cum ar fi fost ca prin fereastra sa vedem nameti de zapada, iar vinul sa fi fost fiert, ne mai intrebam cum naiba arata vara cu verdele si rosul asta, poate decorul este altul atunci, pe urma ne vedem de ale noastre, despre carti in principiu, despre oameni in general.

daca tot suntem aici, ar fi pacat sa nu mergem si la bastilia. e proaspata inca si de-aici spatioasa, prea putini stiu despre noua librarie/cafenea, original amenajata, neintinata (inca) de hoardele snoabe pe care le gasesti la carturesti, comentand in gura mare, culmea, "bunul simt ca paradox". de neinteles pentru ele este de ce aleg "cum mi-am petrecut vacanta de vara" a lui T.O. Bobe, tocmai intr-o seara de decembrie, ploioasa si luminoasa in acelasi timp, stralucitoare si plina de balti, zgaltaita de claxoane si sclipoceli albastre si-mpodobita ca o matracuca ce face trotuarul.

cum mi-am petrecut vacanta de vara e lectura mea de seara, (ra)luca nici nu pare stingher alaturi de pui de animale, editie cartonata, cu desene mari pe care i le arat bebelinei, imitandu-le uneori, in timp ce ea se lupta cu o noua suzeta cu inel fosforescent si stelute albastre, si nu, inca nu nimereste tetina, se lupta cu inelul, ridicand si aducand suzeta spre gura, la nesfarsit, fara sa oboseasca, repetand aceleasi miscari, intruna.

Niciun comentariu: