miercuri, 7 decembrie 2011

diversificare (1)

din cate am citit, planul de diversificare difera, in general, in functie de pediatru, de optiunile parintilor si de conditia fizica a copilului. eu am inceput diversificarea hranei la 4 luni si jumatate, pentru ca bebelul sta deja in fund si a fost alimentat pana in prezent numai cu lapte praf. "reteta" abordata este cea clasica, ce presupune urmatoarea ordine a meselor:
- masa de dimineata: lapte
- gustare 1: fructe
- masa de pranz: legume
- gustare 2: cereale
- masa de seara: lapte
pentru inceput, am introdus mar la gustarea de dimineata, timp de 5 zile, sporind zilnic cantitatea - de la 1 lingurita la 5 lingurite si consistenta - de la suc la piure. a urmat apoi morcovul fiert, folosit in aceleasi conditii ca si la mar, la pranz. deocamdata am completat aceste mese cu lapte, dar in viitor, pe masura ce cantitatile sporesc, se renunta la el.
mi s-a recomandat introducerea de noi alimente la 5-7 zile, iar dupa 7 luni, la 2-3 zile; insist pe notiunea de recomandare, pentru ca diversificarea depinde mai ales de modul in care reactioneaza copilul. bebelul meu a acceptat bine si marul, si morcovul.
urmeaza sa introduc la fructe - morcov crud si para,la legume - albitura (pastarnac), apoi dovlecel, iar ca cereale sunt indicate cele fara gluten, eu voi folosi hipp - "primele cereale ale copilului", pentru simplul motiv ca laptele praf utilizat este tot hipp si e deja obisnuita cu el.
informatii pertinente am gasit si aici.

Niciun comentariu: