miercuri, 28 septembrie 2011

cutii

sunt zile in care traiesc numai in post-scriptum. sar peste iscalitura si-ncerc sa sar peste uzante. uneori imi iese, alteori imi intra in cap cate o idee, ca o cheie, prea fixa si-mi spun ca ar trebui sa fie sufixa, succesiva si sugestiva deopotriva.

in buzunarul rochitei portocalii i-a strecurat o moneda de 25000 lei, datata 1946. "e prima oara cand o vad", mi-a explicat. e prima oara cand o tii in brate. a ramas blocat in alte timpuri, in care monedele de argint se pastrau in portofele din piele intoarsa. "de unde o ai?" l-a intrebat cel mai mic. "sunt un pirat, de fapt, si-n camera mea e o lada plina de monezi". cand vei pleca, vor scotoci camera. vor duce tot argintul la amanet. va ramane doar aceasta, in cutia de carton cu capac rotund, alaturi de o bluza inscriptionata, un mini-calendar, o suvita de par, un dinte si ce s-o mai aduna in timp.

Niciun comentariu: